Premier test d'un de mes trucs

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el.crichon.wrx.27
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Messagepar el.crichon.wrx.27 » sam. avr. 05, 2003 08:05

Comme je n'étais pas satisfait de mon vissage, je suis repartis sous le chassis, la clé à cliquets entre les dents ! :twisted:

Dévissage complet des 2 boulons, permutation et revissage.

Maintenant le vissage est symétrique mais toujours pas complet.

Pourtant, j'ai serré !


Tiens, peut-être un truc à ajouter à la FAQ : http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?s=&threadid=203801

un petit extrait sur comment réduire le sous-virage :

TO REDUCE UNDERSTEER or INCREASE OVERSTEER:

Front tires:
- Increase tire pressure in 2.5psi increments
- Increase Section Width
- Lower the Aspect Ratio
- Reduce front tread depth

Rear Tires:
- Reduce tire pressure in 2.5psi increments
- Reduce section width
- Install higher aspect ratio tires
- Increase rear tread depth

Front Wheels:
- Install wider wheels
- Install lighter wheels

Rear Wheels:
- Install narrower wheels
- Install heavier wheels

Front Alignment settings:
- Dial in more negative camber
- Dial in More toe-out
- Dial in more positive caster

Rear Alignment settings:
- Dial in more positive camber
- Dial in more toe-out (Same as front)

Anti-Sway bars:
- Soften the Front
- Stiffen the Rear

Spring rates:
- Soften the Front
- Stiffen the Rear

Shock absorbers:
- Soften the Front
- Stiffen the Rear

Suspension Bushings:
- Soften the Front
- Stiffen the Rear

Brake Proportioning
- Reduce Front brake pressure
- Increase rear pressure

Weight Distribution
- Reduce front weight
- Increase rear weight

Aerodynamics:
- Increase Front Downforce
- Reduce rear downforce


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subzero
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Messagepar subzero » sam. avr. 05, 2003 09:37

Front Alignment settings:
- Dial in more negative camber
- Dial in More toe-out
- Dial in more positive caster

Rear Alignment settings:
- Dial in more positive camber
- Dial in more toe-out (Same as front)


pour l'avant: carrossage négatif maxi: OK
chasse positive : OK
pour le pincement,parcontre ils parlent de TOE OUT,donc les roues vers l'exterieur !!!,j'avais entendu le contraire,les roues légèrement vers l'interieur ! QUID ?


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